05-07 czerwca 2024 roku uczniowie klasy III  wraz z opiekunkami  udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Podróżowaliśmy pociągiem Zakopane -Warszawa-Zakopane.  Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy z przewodnikiem od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Pani przewodnik opowiedziała nam legendy. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Mieliśmy okazję wejść do środka tej baszty i spacerować po średniowiecznych murach. Wracając w kierunku hostelu   przeszliśmy Traktem Królewskim, by zobaczyć Pałac Prezydencki oraz Plac Piłsudskiego na którym znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany.  Ponieważ dzień ten był słoneczny i ciepły, od razu udaliśmy się do Wilanowa , gdzie zobaczyliśmy wnętrza Pałacu Królewskiego oraz spacerowaliśmy po Parku, który jest zróżnicowany stylowo, a na środku znajduje się jezioro Wilanowskie.  Dużo emocji i wrażeń mieliśmy zwiedzając ”Niewidzialną  Wystawę”. Była to 60- minutowa podróż w świat całkowitej ciemności, podczas której mogliśmy wypróbować jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku. Po południu wybraliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb. Wszyscy zachwycaliśmy się także florą i fauną tego parku, a do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki.

Trzeci dzień spędziliśmy w Planetarium i Centrum Nauki Kopernik. Jest to niezwykle miejsce na warszawskim Powiślu, które inspiruje do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań poszukiwania odpowiedzi.  Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń do domu wróciliśmy bardzo zadowoleni.