Najprościej słownictwo powtarzać za pomocą obrazków. Dzieci mają odpowiednie kary w swoich zeszytach ćwiczeń, jeśli się pogubiły mogę je przesłać drogą mailową, jeśli nie macie drukarki można je narysować samodzielnie flashcard – to po prostu karta z obrazkiem

1.      Miganie obrazka – pokazujemy dzieciom szybko flashcards i chowamy. Zadaniem dzieci jest odgadniecie co widziały na obrazku.

2.      Lip Reading –  szeptem wymawiamy słówko. Dzieci z ruchu warg próbują odczytać słowo i wybrać odpowiedni flashcard.

3.      Which one is missing? Dzieci muszą zapamiętać ilustracje, a następnie zamknąć oczy.  W tym czasie Rodzic  chowa jedną ilustracje. Dzieci muszą odgadnąć czego brakuje.

4.      What has changed place? Dzieci muszą zapamiętać kolejność flashcards. Zamykają oczy, a Rodzic  zmienia miejsca kart. Dzieci muszą zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca.

5.      Karta z dziurką. Na flashcard nakładamy kartę z dziurką o średnicy około 5 cm. Zadaniem dzieci poprzez mały fragment jest odgadniecie co kryje się pod kartą.

6.      Budowanie wieży. Pokazujemy dzieciom flashcard. Jeśli prawidłowo nazwą obrazek układamy wieże: karta –papierowy  kubek – karta – papierowy kubek.

7.      Bring me.. Rozkładamy flashcard na dywanie . Następnie mówimy jaką kartę dziecko powinno nam przynieść.

8.      Magic eye – rozkładamy flashcards na dywanie. Nazywamy wszystkie rzeczy po kolei. Nastepnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie karty razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci cieszą sie, że potrafią nazwać wszystkie nawet tego nie widząc.

9.      Memory – jeśli mamy dwa zestawy kart możemy zagrać w memory – dzieci na pewno znają tą grę. Super to wychodzi także  z kartami wyrazowymi.

10.   Piotruś – znów potrzebne dwa zestawy kart.

Kolejny sposób na powtarzanie wyrazów – także dla uczniów klasy 1 (będziecie Państwo zaskoczeni jak ładne je rozpoznają)- to przygotowanie kart wyrazowych. Przygotowujemy na małych karteczkach 2 zestawy  - wyrazy angielskie i wyrazy po polsku np. 1 karteczka –pies  2 karteczka dog

1.      Mieszamy wyrazy i prosimy dzieci aby połączyły je w pary

2.      Układamy w rzędzie wyrazy polskie i prosimy dzieci o dopasowanie angielskich odpowiedników ( potem układamy angielskie i znów prosimy o dopasowanie )

3.      Gra w memory

4.      Układamy wyrazy w dwóch rzędach celowo robiąc błędy  - zadaniem dzieci jest poprawić te błędy

Fajnym pomysłem jest też układanie wyrazów z poszczególnych literek. Prosimy dzieci o ułożenie danego wyrazu. Dzieciom z klasy 1 proszę pokazać wzór ( robiliśmy to na lekcji dawali sobie świetnie radę). Załączam  gotowy alfabet do wycięcia, jeśli nie macie drukarki możecie zrobić go sami lub użyć klocków z gry scrabble J

1.      Prosimy dziecko o ułożenie danego wyrazu – na początku możemy dyktować po angielsku np. ułóż wyraz dog… w trudniejszej wersji mówimy ułóż słowo pies – a dziecko samo powinno sobie przypomnieć ten wyraz po angielsku

2.      Układanie na czas – zapisujemy np. 5 wyrazów i na czas układamy je z rozsypanych literek

3.      Ułóż wyraz na literę…… proszę się tylko upewnić w zeszycie lub podręczniku czy dziecko faktycznie zna jakiś wyraz na podaną literkę J

Możemy z dzieckiem zagrać także w wyrazowe statki J Umawiamy się np. na 5 wyrazów  - przesyłam w załączniku gotową planszę  - można oczywiście zrobić ją samodzielnie


Na youtube wpisujemy Super Simple Songs – dzieci uwielbiają te piosenki!

Bawcie się dobrze – może i Rodzice się czegoś nauczą? Chętnie zobaczę zdjęcia jak dzieci sobie radzą.

W razie pytań jestem do dyspozycji

Pozdrawiam Państwa i Dzieci.


Alfabet

Gra w statki

Trzymajcie się zdrowo!

Basia Jakubowska